GIMNAZJUM
- Aktualności
- Informacje o szkole
- Dyrektor szkoły
- Historia szkoły
- Grono pedagogiczne
- Patron szkoły
- Baza szkoły
- Zajęcia pozalekcyjne
- Galeria zdjęć
- Certyfikaty
- Osiągnięcia szkoły
- Scenariusze lekcji
- Projekty
- Pobierz pliki
- Statut szkoły
- Procedury postępowania
- DZIENNICZEK UCZNIA
- Szukaj
- Kontakt
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
ZALOGUJ SIĘ
Zajęcia teatralne |
Redaktor: A.A | |
15.12.2013. | |
Przedmiotowy System Oceniania - zajęcia teatralne
Przedmioty artystyczne stanowią grupę przedmiotów, w których system oceniania jest bardzo trudny, ponieważ o umiejętnościach decydują uzdolnienia, a same zdolności nie mogą stanowić podstawy oceny ucznia.
Kryteria oceny uczniów mogą być ukierunkowane poprzez:
- Czynne uczestnictwo w zajęciach,
- Rozwijanie swoich zainteresowań,
- Aktywne uczestnictwo w życiu kulturalnym,
- Umiejętność wartościowanie i oceniania przedstawień teatralnych,
- Umiejętność współpracy w grupie,
Na ocenę końcową i semestralną mają wpływ wszystkie wymienione wyżej czynniki.
Formy oceniania:
- uczeń za pracę na lekcji ( aktywność,
pomysłowość, zaangażowanie,
- występy indywidualne, grupowe i
zespołowe (np. recytacja wiersza, czytanie
- przygotowanie do zajęć ( plusy i minusy).
Zasady pracy:
Zajęcia teatralne mają głównie formę
warsztatów. W związku z tym
Kryteria oceniania:
CELUJĄCY
- swobodnie posługuje się terminami z zakresu wiedzy o teatrze;
- uczeń przejawia talent w sztuce aktorskiej;
- jest kreatywny, jego występy cechuje świeżość i oryginalność oraz bardzo
wysoki poziom wykonania;
- zawsze wykazuje pozytywną postawę wobec stawianych przed nim zadań;
- wyróżnia się zaangażowaniem w pracę zespołu, proponuje ciekawe
rozwiązania, swoją postawą pozytywnie wpływa na pracę innych;
- harmonijnie współpracuje z grupą i nauczycielem;
- jest aktywny i zawsze przygotowany do zajęć.
BARDZO DOBRY
- posługuje się terminami z zakresu wiedzy o teatrze;
- przyswaja wiedzę przekazywaną w czasie zajęć, co przekłada się na poziom
jego występów - są one ciekawe, nieszablonowe, cechuje je wysoki poziom
wykonania;
- wykazuje pozytywną motywację wobec stawianych przed nim zadań;
- angażuje się w pracę grupy, wykazuje inicjatywę;
- efektywnie współpracuje z grupą i nauczycielem;
- czynnie uczestniczy w zajęciach i jest do nich przygotowany.
DOBRY
- częściowo korzysta ze wskazówek nauczyciela i wiedzy przekazywanej na
zajęciach, jego występy są na dobrym poziomie, ale cechuje je
szablonowość;
- przeważnie jest pozytywnie nastawiony do stawianych przed nim zadań;
- zgodnie uczestniczy w pracy zespołu, lecz jego indywidualny wkład jest
ograniczony;
- zazwyczaj jego współpraca z koleżankami i kolegami oraz z nauczycielem
prowadzącym zajęcia układa się dobrze;
- sporadycznie zdarza mu się bierna postawa w czasie zajęć i
nieprzygotowanie do nich.
DOSTATECZNY
- w niewielkim stopniu wykorzystuje wiedzę z zajęć, jego występy są
poprawne, ale cechuje je schematyzm oraz brak dbałości o poszczególne
elementy decydujące o jakości;
- najczęściej obojętnie odnosi się do stawianych przed nim zadań;
- zadania przydzielone mu przez zespół wykonuje poprawnie, ale bez
zaangażowania;
- dosyć często jest nieprzygotowany do zajęć.
DOPUSZCZAJĄCY
- w minimalnym stopniu korzysta z zajęć, jego występy są nieprzemyślane,
sztampowe, na niskim poziomie;
- często jest negatywnie nastawiony do stawianych przed nim zadań;
- poprzez swoją postawę bardzo utrudnia działania zespołowe;
- często jest nieprzygotowany do zajęć.
NIEDOSTATECZNY
- nie wykonuje zadań stawianych przez nauczyciela lub wykonuje je w sposób
w najmniejszym stopniu nieoddający charakteru zadania, zaś poziom
wykonania jest rażąco niski;
- łamie podstawowe reguły pracy w grupie, co paraliżuje wszystkie zespołowe
działania;
- jego negatywne nastawienie do pracy zespołowej i do poleceń nauczyciela
powoduje, że współpraca z nim stała się niemożliwa;
- jest notorycznie nieprzygotowany do zajęć.
a) Ocenianie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
W ocenie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi nauczyciel
uwzględnia zalecenia poradni psychologiczno- pedagogicznej przedstawione w
opinii o uczniu oraz wskazania zawarte w Karcie Indywidualnych Potrzeb Ucznia.
|
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
ZEGAR
IMIENINY
19 Kwietnia 2024 |
Piątek |
Imieniny obchodzą: Adolf, Adolfa, Adolfina, Alf, Cieszyrad, Czesław, Czech, Czechasz, Czechoń, Leon, Leontyna, Pafnucy, Tymon, Werner, Włodzimierz |
Do końca roku zostało 257 dni. |
ODWIEDZINY
wizyt wczoraj: | 0 |
wizyt dzisiaj: | 0 |
wizyt wszystkich: | 0 |