GIMNAZJUM
- Aktualności
- Informacje o szkole
- Dyrektor szkoły
- Historia szkoły
- Grono pedagogiczne
- Patron szkoły
- Baza szkoły
- Zajęcia pozalekcyjne
- Galeria zdjęć
- Certyfikaty
- Osiągnięcia szkoły
- Scenariusze lekcji
- Projekty
- Pobierz pliki
- Statut szkoły
- Procedury postępowania
- DZIENNICZEK UCZNIA
- Szukaj
- Kontakt
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
ZALOGUJ SIĘ
"Przystanek Radzim" - ABC projektu. |
Redaktor: A.A | |
17.03.2013. | |
A..B..C… PROJEKTU NAZWA PROJEKTU: „PRZYSTANEK RADZIM” KWOTA DOTACJI: 6.800 zł PROJEKT FINANSOWANY: Z Programu Polsko Amerykańskiej Fundacji Wolności, Równać Szanse 2012 Regionalny Konkurs Grantowy. Program zarządzany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży. MISJA PROGRAMU: „Równać Szanse” Misją Programu jest wyrównywanie szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży z terenów wiejskich i małych miast (do 20 000 mieszkańców). Dobry start rozumiany jest jako realizowanie przez młodych ludzi samodzielnie i realistycznie określonych celów życiowych polegających na -współpracy w grupie, -realizacji własnych zainteresowań, -poprawie komunikacji, -umiejętności nawiązywania kontaktów z dorosłymi, -umiejętności autoprezentacji. INSTYTUCJE WSPIERAJĄCE: Kamieńskie Towarzystwo Kulturalne, Publiczne Gimnazjum, Urząd Miejski w Kamieniu Krajeńskim, parlamentarzyści, potencjalni sponsorzy, media lokalne, Publiczne Gimnazjum, mieszkańcy. PATRONAT HONOROWY NAD PROJEKTEM SENATOR RP ANDRZEJ KOBIAK ---------------- PATRONAT MEDIALNY NAD PROJEKTEM WIADOMOŚCI KRAJEŃSKIE --------------- STRESZCZENIE PROJEKTU WSTĘP: Przystanek w Radzimiu nie istnieje od 2010 r. Po Państwowym Zakładzie Rolnym tu istniejącym do lat 90_tych pozostał neogotycki pałac zamieszkiwany do 1939 roku przez rodzinę Seydów [Zygmunta, który był wicemarszałkiem Sejmu, współtwórcą i organizatorem sądownictwa w Wielkopolsce, podpisywał traktat o oddaniu Polsce Górnego Śląska, Stefanię, która była wielką patriotką, prowadziła stajnie dla polskiej kawalerii wraz dziećmi Tadeuszem i Krzysztofem.] W pierwszych miesiącach wojny w pałacu znajdował się obóz dla ludności polskiej i żydowskiej. Tu została zamordowana Pani Stefania i jej syn Krzysztof. Tadeusz cudem ocalał. Był żołnierzem A.K, walczył w partyzantce. W 1943 roku został zastrzelony przez partyzantów radzieckich na oczach żony i córki. Córka Tadeusza Seydy w W1959 roku wyjechała do Argentyny na zaproszenie stryjecznego dziadka Mariana Seydy gdzie pozostała na stale. CELEM PROJEKTU jest doskonalenie umiejętności kluczowej komunikacji, poprzez pozyskiwanie wsparcia społecznego oraz nawiązywania relacji społecznych z przedstawicielami Sejmu i Senatu, Urzędu Miejskiego oraz władzami samorządowymi. Cel ten chcemy osiągnąć poprzez działania mające na celu przypomnienie lokalnej społeczności historii rodziny Seydów, nadania im tytułu honorowych mieszkańców Gminy Kamień Krajeński, przygotowanie, poprowadzenie i współudział w uroczystej Sesji Rady Miejskiej, na którą chcemy zaprosić przedstawicieli parlamentu (senator J. Rulewski, posłanka I. Kozłowska, poseł J. Katulski), oraz przedstawicieli rodziny, która mieszka w Argentynie (córka T.Seydy wraz z dziećmi). Chcemy także nawiązać współpracę partnerską ze szkołą w Argentynie. Dotacje wykorzystamy na realizację warsztatów, które pomogą nam rozwinąć umiejętności planowania, organizowania, współdziałania w zespole i z partnerem projektu. CO PRZED NAMI DO REALIZACJI - HARMONOGRAM (styczeń-czerwiec) Styczeń 2013 -Ustalenie harmonogramu realizacji projektu, częstotliwości spotkań grupy. Promocja działań w lokalnych mediach (Gazeta Pomorska, Wiadomości Krajeńskie, Radio Weekend, str. internetowa). -Nawiązanie współpracy partnerskiej z władzami miasta. -Poszukiwanie informacji o rodzinie Seydów (Sejm, Internet, źródła archiwalne, rozmowy i wywiady.) Luty 2013 -Prezentacja projektu władzom samorządowym na komisjach Rady Miejskiej -Wizyta plenerowa w Radzimiu, wywiady z mieszkańcami. -Warsztaty reportażu prasowego. -Nawiązanie współpracy z młodzieżą szkolną z Argentyny. -Ustalenie zasad współpracy z biurami poselskimi. -Przygotowanie filmu o szkole i środowisku. Marzec 2013 -Warsztaty technologii informatycznych-generowania, odczytywania i zastosowania kodów "QR". -Analiza wywiadów. -Odszukiwanie i pozyskiwanie materiałów zdjęciowych o Radzimiu, (skanowanie, szukanie w archiwach, opisywanie zdjęć). -Warsztaty reportu prasowego cz2. -Ustalenie zasad współpracy z biurem senatorskim. Kwiecień 2013 -Warsztaty fotografii architektury, wizyta plenerowa w Radzimiu. -Przygotowania do uroczystości nadania tytułów honorowych Mieszkańców gminy Kamień Krajeński dla rodziny Seydów. -Publikacja na str. Internetowej materiałów o projekcie (odwołanie do materiału kodem QR umieszczonym w miejscach ogólnej dostępności) -Reportaż o Radzimiu. -Warsztaty modelarskie. Maj 2013 -Wycieczka do Warszawy -Wizyta w Sejmie i Senacie RP. -Rajd rowerowy do Radzimia (odszukiwanie śladów przeszłości). -Przygotowania do uroczystej Sesji Rady Miejskiej, oraz prezentacji, części artystycznej. -Oznaczenie kodami QR miejsc ważnych dla projektu. Czerwiec 2013 -Warsztaty komunikacji w języku hiszpańskim (młodzież wita gości w ich ojczystym języku). -Uroczysta sesja Rady Miejskiej. -Uroczysta msza święta za pomordowanych w Radzimiu. -Odsłonięcie tablicy pamiątkowej na cmentarzu pomordowanych w Radzimiu. -Spotkanie z przedstawicielami rodziny Seydów. -Wystawa fotografii. -Ewaluacja projektu -Publikacja na str. Internetowej dodatkowych materiałów z realizacji projektu. CO DO TEJ PORY ZROBILIŚMY -Ustaliliśmy harmonogram spotkań: Zawsze Piątek godzina 16.30-18.00. Dodatkowe spotkania w zależności od potrzeb wynikających z realizacji harmonogramu projektu. Indywidualne zadania do realizacji według własnego planu. -Wystosowaliśmy pismo do władz gminnych o pomoc w realizacji projektu. -Złożyliśmy wniosek do Przewodniczącego Rady Miejskiej o rozpoczęcie postępowania mającego na celu nadanie tytułów Honorowych Mieszkańców Gminy Kamień Krajeński dla rodziny Seydów. -Zaprezentowaliśmy sylwetki naszych bohaterów na Sesji Rady Miejskiej. Rada Miejska wyraziła zgodę na rozpoczęcie postępowania. -Ustaliliśmy z władzami miasta termin uroczystej Sesji Rady Miejskiej na 27 czerwca 2013 roku. -Zostały wysłane zaproszenia do rodziny zamieszkującej w Argentynie. -Przygotowaliśmy film o szkole i przesłaliśmy go do Argentyny. -Odbyliśmy pierwsze spotkanie z przedstawicielem Biura Poselskiego Pani Poseł Iwony Kozłowskiej, przedstawiliśmy nasz projekt, poprosiliśmy o współpracę i poinformowaliśmy o terminie uroczystej sesji. -Ustaliliśmy z władzami samorządowymi (Przewodniczącym Rady i Burmistrzem) termin pierwszego spotkania zespołu roboczego mającego opracować harmonogram uroczystości. Zaproszony został przedstawiciel rodziny Seydów z Bydgoszczy Pan Jarosław Opieliński. -31 stycznia 2013r odbyło się pierwsze spotkanie zespołu roboczego do opracowania harmonogramu przebiegu uroczystości nadania tytułów honorowych mieszkańców dla rodziny Seydów. -Odbyliśmy pierwsze spotkanie z Senatorem Janem Rulewskim, przedstawiliśmy nasz projekt, poprosiliśmy o współpracę i poinformowaliśmy o terminie uroczystej sesji. -Nawiązaliśmy współpracę z radiem Weekend, w którym zaprezentujemy szerokiej grupie odbiorców nasze przedsięwzięcie. -Odbyliśmy pierwsze spotkanie z Senatorem Andrzejem Kobiakiem, przedstawiliśmy nasz projekt, poprosiliśmy o współpracę i poinformowaliśmy o terminie uroczystej sesji. -Patronat Honorowy nad naszym projektem objął Senator Andrzej Kobiak. UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWE, które powinniśmy starać się zdobyć podczas realizacji projektu. 1.Umiejętność planowania, organizowania i oceniania własnej pracy (czyli co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj) Ma ona służyć, do: planowania wykonania zadania. świadomej realizacji projektu(wiem co robię, jak robię i dlaczego to robię). odpowiedzialności za własną pracę obiektywnej samooceny tego co zrobiłem i zrobiliśmy razem. wyciągania wniosków z rezultatów swojej pracy (nawet jak coś się nie uda to nie ma nieszczęścia). 2.Umiejętność skutecznego komunikowania się w różnych sytuacjach (czyli rozmawiaj i słuchaj) Ma ona służyć temu, aby: precyzyjnie przekazywać swoje myśli i Informacje. nauczyć się słuchać innych. mówić tak, aby być dobrze rozumianym. kontrolować, czy są dobrze rozumiane, odczytywane znaki niewerbalne, obserwować mowę ciała swoją i słuchacza, właściwie interpretować cudze komunikaty. 3.Umiejętność efektywnego współdziałania w zespole (czyli razem, czy osobno) Kompetencja ta ma służyć temu, abyśmy: umieli znaleźć się w różnych zespołach. podejmowali różne role (lidera, sekretarza, sprawozdawcy). uczyli się wspólnego organizowania zadań, uczyli się od innych i dzielili się swoją wiedzą. podejmowali odpowiedzialność za pracę grupy. 4.Umiejętność rozwiązywania problemów w twórczy sposób (czyli co dwie głowy, to nie jedna) Kompetencja ta ma służyć temu, abyśmy umieli dostrzegać problemy. przyjmowali twórczą postawę. umieli stawiać hipotezy i weryfikować je, starali się zauważyć podobieństwa i różnice, analizowali, dokonywali syntezy. umieli korzystać ze zdobytej wcześniej wiedzy w nowej sytuacji. 5.Sprawne posługiwanie się technologią informacyjną (czyli mniej MNIE więcej WAS) Kompetencja ta ma służyć temu, abyśmy: umieli sięgać do nowych źródeł informacji, celowo je gromadzić i przetwarzać. samodzielnie i twórczo zdobywali wiedzę, zamiast podawania gotowych odpowiedzi, stawiali otwarte pytania pobudzające do poszukiwania własnych rozwiązań. 6.Jakie korzyści płyną z posiadania umiejętności kluczowych? wzmacniają skuteczność funkcjonowania w grupie. zwiększają efektywność w przyszłej pracy zawodowej. ułatwiają poruszanie się na przyszłym rynku pracy. umożliwiają zdobywanie wiedzy. ułatwiają współżycie w społeczeństwie, rodzinie. uczą radzenia sobie w nowych sytuacjach. wzmacniają pozytywnie. wzbogacają osobowość. ułatwiają panowanie nad emocjami. |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
ZEGAR
IMIENINY
18 Kwietnia 2024 |
Czwartek |
Imieniny obchodzą: Apoloniusz, Bogusław, Bogusława, Flawiusz, Gościsław |
Do końca roku zostało 258 dni. |
ODWIEDZINY
wizyt wczoraj: | 0 |
wizyt dzisiaj: | 0 |
wizyt wszystkich: | 0 |