GIMNAZJUM
- Aktualności
- Informacje o szkole
- Dyrektor szkoły
- Historia szkoły
- Grono pedagogiczne
- Patron szkoły
- Baza szkoły
- Zajęcia pozalekcyjne
- Galeria zdjęć
- Certyfikaty
- Osiągnięcia szkoły
- Scenariusze lekcji
- Projekty
- Pobierz pliki
- Statut szkoły
- Procedury postępowania
- DZIENNICZEK UCZNIA
- Szukaj
- Kontakt
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
ZALOGUJ SIĘ
Program 5-letni na lata 2010/2011 - 2014/2015 |
Redaktor: admin | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
09.11.2010. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program 5 – letni Publicznego Gimnazjum na lata 2015/2016 – 2019/2020
„Z drobiazgów życiowych wykonanych wielkim sercem powstaje wielkość człowieka” Kardynał Stefan Wyszyński
Cele ogólne (uznawane wartości) Publicznego Gimnazjum w Kamieniu Krajeńskim
Wierzymy, że: Ø Szkoła jest wspólnotą i wszyscy jej członkowie są jednakowo ważni. Ø Zasada partnerstwa musi stanowić podstawę wszystkich naszych działań. Ø Szkoła powinna umożliwić młodym ludziom naukę w sposób najbardziej wydajny i efektywny. Dlatego będziemy popierali wszelkie działania wspomagające proces uczenia się i eliminujące wszystko, co w nauce przeszkadza. Ø Cała organizacja szkoły i planowanie musi być podporządkowane zapewnieniu optymalnych możliwości uczenia się i osiągania postępów. Ø Potrzeby uczniów decydują o wyborze metod nauczania. Ø Od uczniów należy oczekiwać odpowiedzialności za ich własną naukę i zachowanie.
Ø Wzajemny
szacunek musi stanowić podstawę zachowań uczniów, personelu Ø Poczucie dumy ze szkoły powinno być rozwijane i oczekuje się od wszystkich członków szkolnej wspólnoty zaangażowania w kształtowanie image szkoły. Ø Wzajemnie akceptowane reguły postępowania i procedury działania stanowią „istotę” każdej dobrej i osiągającej sukcesy organizacji i powinny stać się fundamentem udanego partnerstwa.
Cele szczegółowe
1. Stworzenie środowiska, w którym będzie możliwe efektywne uczenie się. 2. Stworzenie, dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwiają wszystkim uczniom pełny rozwój ich uzdolnień. Przygotowanie każdego ucznia do roli odpowiedzialnego członka społeczeństwa, biorącego czynny udział w jego rozwoju. 3. Stworzenie wspólnoty troszczącej się o każdego ucznia. 4. Zapewnienie uczniom równych szans pełnej realizacji ich uzdolnień.
5.
Podtrzymywanie dobrych zwyczajów i pożądanych zachowań
w klasie, szkole 6. Uczenie respektowania potrzeb innych, tolerancji oraz troski o innych. Dzięki temu każde dziecko: -powinno czuć się ważne, otoczone opieką i szanowane, -może realizować podstawę programową według indywidualnych możliwości, -może rozwijać zaufanie i szacunek do samego siebie, -jest zachęcane do dążenia i osiągania doskonałości oraz wysokiej jakości we wszystkich dziedzinach życia szkolnego z rozwojem duchowym włącznie, -uczy się szacunku i przekazywania innym uznawanych przez siebie wartości.
Wizja szkołyPoszukuj, przeżywaj, twórz – osiągaj sukcesy na miarę swoich możliwości.
Misja szkoły1. Jesteśmy szkołą promującą humanistyczny system wartości. 2. Dbamy o zdrowie i wszechstronny rozwój intelektualny, emocjonalny i fizyczny ucznia (uwzględniając jego predyspozycje). 3. Staramy się zapewnić równość szans i sprawiedliwość społeczną. 4. Rozwijamy i uaktywniamy postawy społeczne i obywatelskie.
5.
Jesteśmy szkołą wyrabiającą w uczniach nawyki
korzystania
6.
Czynimy nieustanne starania by zajęcia były dobrze
zorganizowane 7. Wspólnie reagujemy na wszelkie przejawy agresji, przeciwdziałamy uzależnieniom, panuje u nas przyjazna atmosfera. 8. Wspieramy pogląd, że kształcenie jest procesem trwającym przez całe życie.
Model absolwenta
1. Jest kulturalny i wrażliwy, tolerancyjny i przyjazny. 2. Bierze odpowiedzialność za swoje zachowanie. 3. Potrafi współpracować w grupie, jest kreatywny i asertywny, umie podejmować decyzje. 4. Szanuje dorobek minionych pokoleń. 5. Posiada wiedzę na temat zagrożeń XXI w. 6. Traktuje sport jako sposób na utrzymanie tężyzny fizycznej i psychicznej. 7. Umie wykorzystać wiedzę i umiejętności w działaniach praktycznych. 8. Ma poczucie tożsamości europejskiej, zna języki obce. 9. Twórczo uczestniczy w życiu szkolnym i społecznym. 10.Jest przygotowany do kolejnego etapu kształcenia.
11.Umiejętnie radzi sobie w
zmieniającej się rzeczywistości. I. KSZTAŁCENIE
II. OPIEKA I WYCHOWANIE
III. Zarządzanie i organizacja
1. Plan nadzoru pedagogicznego uwzględnia obszary wskazane przez K-P Kuratora Oświaty. 2. Nauczyciele biorą czynny udział w przeprowadzeniu ewaluacji wewnętrznej. 3. W szkole funkcjonują następujące zespoły przedmiotowe: a) z. humanistyczny (n-le j. polskiego, historii, WOS, plastyki, religii) b) z. j. obcych (n-le j. niemieckiego i j. angielskiego) c) z. matematyczny (n-le matematyki) d) z. przyrodniczy (n-le geografii, biologii, chemii, fizyki) e) z. wychowania fizycznego (n-le wychowania fizycznego) f) z. wychowawczy (pedagog, n-le świetlicy, biblioteki, wychowawcy klas) 4. Dzielimy się doświadczeniem poprzez organizowanie lekcji koleżeńskich w zespołach przedmiotowych. 5. Dbamy o systematyczne doskonalenie kadry pedagogicznej, korzystając z WDN i szkoleń zewnętrznych.
Koncepcja pracy szkoły:
1. Dane statystyczne
2. Zasoby ludzkie: Obecnie zatrudnionych jest 20 nauczycieli, w tym 2 w niepełnym wymiarze. Nauczyciele posiadają kwalifikacje do pracy w gimnazjum, realizują staże i zdobywają stopnie awansu zawodowego. Z 18 nauczycieli pełnozatrudnionych na dzień 01.09.2015 r. 12 – n-li dyplomowanych, 5 – n-li mianowanych, 3 – n-li kontraktowych W administracji zatrudniona jest 1 osoba, a w obsłudze 4. 3. Uczymy dwóch języków obcych: · obowiązkowy – j. angielski · obowiązkowy –j. niemiecki 4. Podtrzymujemy współpracę z gimnazjum niemieckim z Viersen. 5. Chcielibyśmy nadal realizować projekty dotyczące kultury i tradycji naszego regionu. 6. Będziemy zabiegać o budowę szkoły i jej zadbane otoczenie. 7. Praca dydaktyczna i wychowawcza oparta o misję i wizję szkoły oraz myśl patrona szkoły. Zabieganie o ciągłe doskonalenie kształcenia. 8. Systematyczne wzbogacanie placówki w pomoce dydaktyczne wg potrzeb zgłaszanych przez nauczycieli.
PLAN PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM
Cele:
· Wykorzystanie możliwości ucznia uzdolnionego. · Przygotowanie go do dalszej dobrej komunikacji, swobodnego poruszania się po Europie. · Doprowadzenie ucznia do sukcesu własnego i szkoły.
Warunki konieczne: · Uczeń zdolny i chętny do pracy. · Nauczyciele skłonni poświęcić mu swój czas i chętni do pracy z nim.
Sposoby wyłaniania uczniów zdolnych: · Obserwacja pracy na lekcji. · Rozmowy z rodzicami. · Wynik testu przeprowadzonego po rozpoczęciu nauki w gimnazjum.
Formy i metody pracy z uczniem zdolnym: · Przygotowanie do konkursów. · Indywidualizacja pracy na lekcji - przydzielanie zadań wykraczających poza podstawę programową. · Innowacje pedagogiczne. · Ciągłe mobilizowanie ucznia do dodatkowej pracy. · Nauczyciel przedmiotu jest w stałym kontakcie z rodzicami ucznia zdolnego, jego wychowawca i pedagogiem. Efekty i ocena pracy z uczniem zdolnym: · Dobre wyniki uzyskane w konkursach. · Podniesienie poziomu klasy. · Sukcesy szkoły. · Uczeń dobrze przygotowany do dalszej edukacji.
PLAN
PRACY Z UCZNIEM SŁABYM
Cele: · Wyrównanie poziomu wiedzy. · Umożliwienie uczniowi promocji do klasy programowo wyższej. · Doprowadzenie do choćby minimalnych postępów w nauce.
Sposoby wyłaniania uczniów słabych: · Wyniki testu przeprowadzonego po rozpoczęciu nauki w gimnazjum. · Obserwacja pracy na lekcji. · Rozmowy z rodzicami. Formy i metody pracy z uczniem słabym: · Indywidualizacja pracy na lekcji. · Przydzielania łatwiejszych zadań domowych. · Organizowanie pomocy koleżeńskiej. · Obniżanie poziomu wymagań, jeżeli jest to potwierdzone opinią z poradni. · Częstsze sprawdzanie ćwiczeń i zeszytów przedmiotowych. · Nauczyciel przedmiotu jest w kontakcie z wychowawcą, rodzicami ucznia słabego, pedagogiem. · Wydłużenie czasu pracy na wykonanie poszczególnych zadań. Efekty i ocena pracy z uczniem słabym: · Lepszy wynik testu uzyskany w klasie II. · Widoczne, drobne postępy ucznia w toku lekcji. · Nawiązywanie komunikacji z uczniem słabym w języku obcym. · Uczeń zadowolony z postępu, wykazuje większą motywację do nauki przedmiotu.
System pracy z uczniem zdolnym
CELE:
Wszechstronny rozwój ucznia zgodny z jego zainteresowaniami i uzdolnieniami.
WARUNKI KONIECZNE:
Uczeń zdolny kierunkowo lub zainteresowany przedmiotem, chętny do pracy.
SPOSOBY WYŁANIANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Informacje
wstępne
Informacji
wstępnych dostarczają nam:
dokumenty,
ankiety,
informacje od
rodziców.
2.
Sposoby pracy z uczniem zdolnym
pracę na lekcji,
rozwiązywanie
zadań dodatkowych (wskazane stopniowanie trudności),
przygotowywanie
innych prac, takich jak: projekty, gazetki, prace badawcze itp.
przygotowywanie
uczniów do konkursów,
udział uczniów w
konkursach i olimpiadach przedmiotowych,
przeprowadzanie
testów kompetencji,
wypracowanie
systemu nagradzania,
wprowadzenie
zasad zdrowej rywalizacji,
zachęcanie i
motywowanie uczniów do pracy.
są chętni do
pracy.
GRUPA osób zainteresowanych przedmiotem
Pracując z grupą osób zainteresowanych przedmiotem: prowadzimy kółka przedmiotowe, wprowadzamy system zadań dodatkowych do rozwiązywania w domu, przygotowujemy uczniów do konkursów i olimpiad matematycznych, prowadzimy konsultacje i rozmowy z uczniami, organizujemy obozy naukowe,
prowadzimy lekcje
o tematyce wykraczającej poza podstawę programową,
wprowadzamy
zasady zdrowej rywalizacji,
wyróżniamy
nietypowe i oryginalne rozwiązania,
częściowo
indywidualizujemy pracę na lekcji.
Osobom o wybitnych zainteresowaniach i uzdolnieniach matematycznych proponujemy indywidualne nauczanie przy zachowaniu następującego schematu postępowania:
IV. Konsultacje
z dyrekcją i nauczycielami
Rozmowa z uczniem Rozmowa z rodzicami Przedstawienie wniosku na radzie pedagogicznej Uruchomienie zajęć
EFEKTY I OCENA PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM
- zdobycie tytułu finalisty, laureata konkur- - osiągnięcia w konkursach i olimpiadach:
sów szkolnych, powiatowych i wojewódzkich, - finaliści i laureaci olimpiad, oraz konkursów
- łatwość zdawania egzaminów gimnazjalnych, wojewódzkich i ogólnopolskich,
wysokie wyniki egzaminów, - udział uczniów w seminariach, warsztatach obozach naukowych, - uzyskiwanie nagród, - zwolnienie z egzaminu gimnazjalnego. wykształcenie umiejętności dzielenia się wiedzą, współpracy z innymi osobami,
System pracy z uczniem słabymCELE:
Uzupełnić braki
ucznia z danego przedmiotu.
Dać uczniowi
poczucie wsparcia i wiary w jego możliwości.
Uczeń słaby zainteresowany nadrobieniem swoich
zaległości.
Informacje wstępne dostarczają nam:
dokumenty, ankiety, informacje od rodziców
Obserwacja – główne kryterium wyłaniania uczniów
słabych
praca na lekcji,
brak zadań domowych, techniczne nieprzygotowanie do lekcji
brak przejawów jakiejkolwiek aktywności ucznia na
lekcji
brak motywacji ucznia
Indywidualizacja pracy na lekcji
łatwe i ciekawe zadania domowe
stworzenie uczniowi możliwości osiągania sukcesów
IV. EFEKTY PRACY Z UCZNIEM SŁABYM Wzbudzanie w uczniu chęci nadrabiania zaległości, eliminowanie poczucia strachu przed przedmiotem lub porażką, tworzenie przyjaznej atmosfery wokół ucznia, znajdowanie i podkreślenie jego mocnych stron. W ciągu całego okresu pracy z uczniem słabym, stosujemy ciągłą obserwację, przeprowadzamy rozmowy i badamy oczekiwanie uczniów, analizujemy wyniki nauczania, wyciągamy wnioski, zmieniamy metody i formy pracy
|
ZEGAR
IMIENINY
19 Marca 2024 |
Wtorek |
Imieniny obchodzą: Bogdan, Józef |
Do końca roku zostało 288 dni. |
ODWIEDZINY
wizyt wczoraj: | 0 |
wizyt dzisiaj: | 0 |
wizyt wszystkich: | 0 |