GIMNAZJUM
- Aktualności
- Informacje o szkole
- Dyrektor szkoły
- Historia szkoły
- Grono pedagogiczne
- Patron szkoły
- Baza szkoły
- Zajęcia pozalekcyjne
- Galeria zdjęć
- Certyfikaty
- Osiągnięcia szkoły
- Scenariusze lekcji
- Projekty
- Pobierz pliki
- Statut szkoły
- Procedury postępowania
- DZIENNICZEK UCZNIA
- Szukaj
- Kontakt
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
ZALOGUJ SIĘ
Zajęcia techniczne |
Redaktor: A.A | |
22.09.2009. | |
Przedmiotowy system oceniania z zajęć technicznych 2015/2016
Przedmiotowy system oceniania (PSO) do „Programu nauczania zajęć technicznych w gimnazjum. Technika w praktyce – zajęcia mechaniczno-motoryzacyjne i zajęcia elektryczno-elektroniczne” Dostosowany do podręcznika: Waldemar Czyżewski, Waldemar Lib, Wojciech Walat „Technika w praktyce. Zajęcia mechaniczno-motoryzacyjne” (numer ewidencyjny w wykazie 196/2/2010).
Autor: Waldemar Czyżewski
Wymagania przedmiotowe – propozycja kryteriów oceniania
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
·posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania zajęć technicznym w gimnazjum,
·wykorzystuje wiadomości do rozwiązywania w sposób nietypowy, problemów
praktycznych i teoretycznych,
·interesuje się najnowszymi osiągnięciami nauki i techniki,
·jest laureatem konkursów wiedzy technicznej lub bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) na szczeblu wojewódzkim lub ogólnopolskim.
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który :
·opanował pełen zakres wiedzy i umiejętności objętych programem nauczania,
·wyjaśnia zjawiska fizyczne, w oparciu o które działają urządzenia techniczne,
·przedstawia estetyczną i kompletną dokumentację rysunkowo technologiczną,
·właściwie organizuje stanowisko pracy,
·prawidłowo posługuje się narzędziami, przyrządami i przyborami,
·pracuje systematycznie i efektywnie,
·wykazuje się aktywnością na lekcjach,
·stosuje zdobytą wiedzę techniczną i umiejętności praktyczne do rozwiązywania zadań i problemów w różnych sytuacjach,
·wyjaśnia parametry techniczne urządzeń,
·efektywnie współdziała w grupie,
·zna zasady bezpiecznego zachowania (pieszego, rowerzysty, motorowerzysty)w ruchu drogowym.
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
·opanował wiadomości i umiejętności objęte programem nauczania,
·poprawnie wykorzystuje wiadomości do rozwiązywania problemów praktycznych i teoretycznych,
·przedstawia dokumentację rysunkowo-technologiczną, ale zdarzają się w niej błędy,
·właściwie organizuje stanowisko pracy, ale zdarzają się drobne uchybienia,
·w sposób zadawalający posługuje się narzędziami, przyrządami i przyborami,
·korzysta z wytworów techniki, zwracając uwagę na bezpieczeństwo,
·zna zasady i potrafi praktycznie udzielić pierwszej pomocy, w tym porażonemu prądem elektrycznym,
·jest pracowity i chętny do pracy,
·jest przygotowany do realizacji tematu.
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
·opanował podstawowe wiadomości i umiejętności objęte programem nauczania,
·przedstawia dokumentację rysunkowo-technologiczną, ale z błędami lub niestaranną,
·pracuje, ale nie jest aktywny na lekcjach,
·właściwie organizuje stanowisko pracy, ale z uchybieniami i potrzebuje na to więcej czasu,
·stara się pracować systematycznie, ale potrzebuje dodatkowej pomocy nauczyciela,
·rozwiązuje zadania praktyczne i teoretyczne o małym stopniu trudności,
·wymaga zachęty do pracy i dłuższego czasu na jej wykonanie.
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
·ma braki w wiadomościach i umiejętnościach, które jednak nie uniemożliwiają mu dalszej nauki,
·samodzielnie lub z pomocą nauczyciela wykonuje większość zadań o podstawowym stopniu trudności,
·zadania wykonuje z opóźnieniem,
·pracuje niesystematycznie,
·wykazuje bierny stosunek do przedmiotu.
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
·nie opanował podstawowych wiadomości i umiejętności, które są niezbędne w dalszej nauce,
·nie potrafi rozwiązać (wykonać) zadań o podstawowym stopniu trudności z pomocą nauczyciela,
·nie wykazuje zainteresowania zajęciami technicznymi,
·nie przestrzega zasad i przepisów BHP podczas posługiwania się narzędziami, przyborami i urządzeniami technicznymi.
Dostosowanie do możliwości ucznia ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi
1.Uczniowie posiadający opinię Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej są oceniani z uwzględnieniem zaleceń.
2.Wymagania edukacyjne są dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych i edukacyjnych uczniów.
3.Wobec wszystkich uczniów stosuje się zasadę wzmacniania poczucia własnej wartości oraz motywowania do pracy poprzez docenianie każdego wysiłku włożonego w pracę na lekcji i w domu.
4.Wymagania wobec uczniów z opinią obejmują umiejętności objęte podstawą programową z uwzględnieniem:
- obowiązku opanowywania mniejszych partii materiału
-wyznaczaniem dłuższego czasu na ich utrwalenie
-wydłużaniu czasu na wykonywanie zadań
- indywidualnym instruowaniu ucznia i podawanie prostych poleceń
-wyznaczaniem łatwiejszych zadań na sprawdzianach Elementy oceniania kształtującego
1.NaCoBeZu – podawanie uczniom informacji co będzie oceniane i na co będzie zwrócona szczególna uwaga w każdym temacie i dziale
2.ocenianie różnorodnej aktywności uczniów
3.zadawanie uczniom pytań kluczowych do tematów
4.informacja zwrotna dla ucznia( komentarz do pracy ucznia):
-wyszczególnienie i docenienie tego, co w pracy jest dobre
-wskazówki dotyczące sposobów poprawy pracy oraz kierunku dalszej pracy. Realizujący: Aleksander Atamański
|
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
ZEGAR
IMIENINY
24 Kwietnia 2024 |
Środa |
Imieniny obchodzą: Aleksander, Aleksy, Egbert, Erwin, Erwina, Fidelis, Grzegorz, Horacy, Horacjusz, Zbroimir |
Do końca roku zostało 252 dni. |
ODWIEDZINY
wizyt wczoraj: | 0 |
wizyt dzisiaj: | 0 |
wizyt wszystkich: | 0 |